2013年7月30日 星期二

《歌詞翻譯》Justin Bieber - Boyfriend 2013.7.30

If I was your boyfriend, I'd never let you go
如果我是妳的男朋友,我永遠不會讓妳離開我。
I can take you places you ain't never been before
我可以帶妳到所有妳沒去過的地方。
Baby, take a chance or you'll never ever know
寶貝如果妳不勇於嘗試妳將永遠不會知道。
I got money in my hands that I'd really like to blow
我真的很想炫耀我有多有錢。
Swag, swag, swag, on you
我真的很想在妳面前穿得很潮流。
Chillin' by the fire while we eatin' fondue
一邊吃著起司火鍋一邊玩著火。
I don't know about me but I know about you
我並不了解自己,但是我了解妳。
So say hello to falsetto in three, two, swag
來吧我們準備用假音唱,三、二、潮流!

I'd like to be everything you want
我想要成為妳心中所有的慾望。
Hey girl, let me talk to you
來吧女孩,讓我告訴妳。

If I was your boyfriend, never let you go
如果我是妳的男朋友,我永遠不會讓妳離開我。
Keep you on my arm girl, you'd never be alone
把妳擁入懷中,妳永遠不寂寞。
I can be a gentleman, anything you want
我可以當個紳士,妳想要我怎樣都可以。
If I was your boyfriend, I'd never let you go, I'd never let you go
如果我是妳的男朋友,我永遠不會讓妳離開我,我永遠不會讓妳離開我。

Tell me what you like yeah tell me what you don't
告訴我妳喜歡些什麼?妳又討厭些什麼呢?
I could be your Buzz Lightyear, fly across the globe
我可以當妳的巴斯光年,飛向宇宙,浩瀚無垠。
I don't ever wanna fight yeah, you already know
我從來不會去跟人家幹架,妳知道的。
Imma make you shine bright like you're laying in the snow
我會讓妳發光發亮,就好像躺在雪地裡一樣。
Burr
(對不起我真的不知道他是在burr殺小?應該只是個語助詞。)
Girlfriend, girlfriend, you could be my girlfriend
女朋友啊女朋友,妳可以當我的女朋友。
You could be my girlfriend until the w-w-world ends
妳可以一直當我的女朋友當到世界末日都沒有關係。
Make you dance do a spin and a twirl and
我會讓妳跳舞,讓妳做個旋轉或擺臀。
Voice goin crazy on this hook like a whirlwind
這個旋風般一直鬼打牆的歌曲循環將會讓妳發出瘋狂的聲音。
Swaggie
潮流!

I'd like to be everything you want
我想要成為妳心中所有的慾望。
Hey girl, let me talk to you
來吧女孩,讓我告訴妳。

If I was your boyfriend, never let you go
如果我是妳的男朋友,我永遠不會讓妳離開我。
Keep you on my arm girl, you'd never be alone
把妳擁入懷中,妳永遠不寂寞。
I can be a gentleman, anything you want
我可以當個紳士,妳想要我怎樣都可以。
If I was your boyfriend, I'd never let you go, I'd never let you go
如果我是妳的男朋友,我永遠不會讓妳離開我,我永遠不會讓妳離開我。

So give me a chance, cause you're all I need girl
給我個機會好嗎?女孩,妳就是我想要的那種女生。
Spend a week with your boy I'll be calling you my girlfriend
才跟妳相處一個禮拜,我就想稱呼你為我的女朋友了。
If I was your man (If I was your man), I'd never leave you girl
如果我是妳的男人,我絕對不會離開妳。
I just want to love and treat you right
我只想要愛妳並且好好地對待妳。

If I was your boyfriend (boyfriend), never let you go
如果我是妳的男朋友,我永遠不會讓妳離開我。
Keep you on my arm girl, you'd never be alone (never be alone)
把妳擁入懷中,妳永遠不寂寞。
I can be a gentleman (gentleman), anything you want
我可以當個紳士,妳想要我怎樣都可以。
If I was your boyfriend (boyfriend), I'd never let you go, never let you go
如果我是妳的男朋友,我永遠不會讓妳離開我,我永遠不會讓妳離開我。

Na na na, na na na, na na na
那那那~那那那~那那那~
Yeah girl
耶!女孩。
Na na na, na na na, na na na ey
那那那~那那那~那那那~欸~
If I was your boyfriend
如果我是妳的男朋友。
Na na na, na na na, na na na ey
那那那~那那那~那那那~欸~
Na na na, na na na, na na na ey
那那那~那那那~那那那~欸~
If I was your boyfriend
如果我是妳的男朋友。

沒有留言:

張貼留言